قصرشیرین در تولید و پروش ماهیان گرم آبی از ظرفیت مطلوبی برخوردار است
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

'ناصر صادق زاده' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در قصرشیرین افزود: هم اکنون 55 مرکز پروش ماهیان گرم آبی از نوع 'کپور' در این شهرستان فعال است که حدود 30 درصد محصولات تولیدی به عراق صادر می شود.

وی که خود از فعالان در امر تکثیر، تولید و پروش ماهیان گرم آبی نیز است، اظهارداشت: مرکز پرورش ماهیان گرم آبی وابسته به شرکت پرورش ماهیان دلفین کرمانشاه در قصرشیرین در زمینی به مساحت 44 هکتار احداث شده است.

وی وسعت آببندان های این مرکز را 25 هکتار ذکر کرد و گفـت: ظرفیت اسمی این مرکز سالانه 88 تن ماهی از نوع کپور است.

وی خشکسالی و افزایش نهاده های کشاورزی در چند سال اخیر را ازعمده مشکلات فرآوری فعالان در این بخش ذکرکرد و گفـت: خشکسالی چند سال اخیر کار پرورش ماهیان گرم آبی که در آببندان ها تولید و تکثیر می شوند را با مشکل جدی مواجه کرده است. 

وی قیمت هر کیلوگرم ماهی از نوع کپور در زمان حاضر را 80 تا 85 هزار ریال ذکر کرد و گفت: این در حالی است که قیمت نهاده های کشاورزی در مقایسه با چند سال اخیر10 برابر افزایش داشته است.

مدیر شرکت پرورش آبزیان دلفین کرمانشاه اظهارداشت: بعنوان نمونه قیمت کنستانتره از یک هزار و 500 ریال اکنون به 

25 هزار ریال در هر کیلوگرم افزایش یافته است ضمن اینکه پرداخت دستمزد ماهیانه هشت میلیون ریالی به کارگران فعالان در این بخش نیز مشکلات را دوچندان کرده است.

صادق زاده از مسوولان دستگاههای اجرایی ذیربط و همچنین بانک های عامل خواست تا با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و رونق بیش از پیش اقتصادی منطقه، نسبت به رفع مشکلات فعالان در امر تولید ، تکثیر و پروش ماهیان مشارکت و اهتمام بیشتری داشته باشند. 

وی ارایه تسهیلات کم بهره و نگرفتن آب بها از فعالان در این بخش را از جمله راهکارهایی ذکرکرد که می تواند در رفع مشکلات مراکز تولید و پروش ماهیان گرم آبی بسیار تاثیرگذار باشد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com